Base description which applies to whole site

Artikel 6. Kabinet van de Gouverneur van Aruba

1. Financiële rechtmatigheid

Begrotingsuitvoering wordt regulier door de Auditdienst Rijk gecontroleerd.

2. Totstandkoming (niet financiële) informatie

Gegevens over naturalisatieverzoeken, reisdocumenten, visa en optieverzoeken worden ontleend aan de wettelijke registratie, tezamen met de verplichting tot archiveren van de bijbehorende documenten. Voornoemde registraties worden ondersteund door geautomatiseerde gegevensbestanden (zoals RAAS en NVIS). Voorts worden gegevens voor de andere categorieën ontleend aan het Document Management System, waarin alle inkomende en uitgaande stukken waarop en archiveringsverplichting ligt, worden geregistreerd.

3. Financieel en materieel beheer

Sturing van het financieel beheer verloopt op basis van maandelijks vergelijk tussen begroting, voorgenomen uitgaven en het maandelijks gegenereerde uitputtingsoverzicht.

4. Overige aspecten

Organisatie: per medio september 2012 werd de openstaande vacature van senior consulair medewerker intern opgevuld (zonder uitbreiding van fte’s). Voorts trad een nieuwe bode/conciërge/chauffeur, nadat de vorige het kabinet had verlaten. Boven de sterkte was de uitgezonden senior consulair medewerkster nog steeds werkzaam ter ondersteuning van de paspoortafgifte door het bureau bevolking. Zij zal het Kabinet medio 2013 verlaten en niet worden opgevolgd.

Huisvesting: kleine onderhoudswerkzaamheden werden uitgevoerd aan de huisvesting van het kabinet. Een project werd gestart in samenwerking met het Land om de in onbruik geraakte ambtswoning te renoveren.

Licence