Base description which applies to whole site

2.3. Niet-beleidsartikelen

Artikel 17. Nominaal en Onvoorzien

Budgettaire gevolgen

Budgettaire gevolgen van beleid artikel 17 (x € 1.000)
  

Stand ontwerp begroting 2010

Mutaties via NvW en amendementen

Mutaties 1e suppletoire begroting 2010

Stand 1e suppletoire begroting 2010

Mutatie 2011

Mutatie 2012

Mutatie 2013

Mutatie 2014

Verplichtingen

– 4.307

0

– 2.887

– 7.194

13

– 879

4.218

4.107

Waarvan garantieverplichtingen

        

Uitgaven

– 4.307

0

– 2.887

– 7.194

13

– 879

4.218

4.107

Loonbijstelling

0

0

0

0

0

0

0

0

Prijsbijstelling

0

0

– 5.567

– 5.567

0

0

0

0

Nader te verdelen

– 4.307

0

2.680

– 1.627

13

– 879

4.218

4.107

Ontvangsten

957

0

0

957

0

0

0

0

Toelichting:

Loonbijstelling

Er wordt een nullijn gehanteerd voor de lonen wat betekent dat de loonbijstelling tranche 2010 niet wordt uitgedeeld aan de departementen.

Prijsbijstelling

De prijsbijstelling tranche 2010 wordt voor het jaar 2010 niet uitgekeerd. In verband met de verplichte prijsbijstelling wordt OCW voor 2010 incidenteel door VWS gecompenseerd (€ 30 miljoen).

Het wettelijk verplichte deel is € 35,6 miljoen. Het verschil van € 5,6 miljoen wordt binnen OCW opgevangen en is daarom geparkeerd op artikel 17.

Nader te verdelen

De mutatie wordt grotendeels verklaard door de toevoeging en uitdeling van de eindejaarsmarge 2009/2010 ad € 203,0 miljoen en een kasschuif die de OCW-begroting over de jaren heen sluitend maakt.

Artikel 18. Ministerie Algemeen

Budgettaire gevolgen

Budgettaire gevolgen van beleid artikel 18 (x € 1.000)
  

Stand ontwerp begroting 2010

Mutaties via NvW en amendementen

Mutaties 1e suppletoire begroting 2010

Stand 1e suppletoire begroting 2010

Mutatie 2011

Mutatie 2012

Mutatie 2013

Mutatie 2014

Verplichtingen

124.142

– 150

10.041

134.033

3.707

– 590

– 267

– 268

Waarvan garantieverplichtingen

        

Uitgaven

124.142

– 150

10.041

134.033

3.707

– 590

– 267

– 268

Bestuursdepartement (niet toe te rekenen uitgaven)

113.306

0

5.540

118.846

937

– 291

32

31

Uitvoeringsorganisaties onverdeeld

10.836

– 150

4.501

15.187

2.770

– 299

– 299

– 299

Ontvangsten

567

 0

0

567

0

0

0

0

Toelichting mutaties

Het totale budget op artikel 18 is met € 9,9 miljoen verhoogd.

Er is per saldo € 2,9 miljoen toegevoegd door technische overboekingen tussen artikelen of departementen. Daarnaast is beleidsmatig budget toegevoegd ad € 7,0 miljoen. Dit wordt grotendeels verklaard door kasschuiven. Belangrijkste hiervan is de kasschuif ten behoeve van een voorziening voor Sociaal Flankerend Beleid waarop in 2010 aanspraak zal worden gemaakt. Tevens is een aantal kasschuiven verwerkt als gevolg van uitgestelde/vertraagde projecten. Het gaat onder andere om transitiekosten kantoorautomatisering, ontwikkeling leerlingramingstelsel Radon, project Datawarehouse en de uitrol E-doc.

Artikel 19. Inspecties

Budgettaire gevolgen

Budgettaire gevolgen van beleid artikel 19 (x € 1.000)
  

Stand ontwerp begroting 2010

Mutaties via NvW en amendementen

Mutaties 1e suppletoire begroting 2010

Stand 1e suppletoire begroting 2010

Mutatie 2011

Mutatie 2012

Mutatie 2013

Mutatie 2014

Verplichtingen

61.925

0

1.795

63.720

69

69

129

129

Waarvan garantieverplichtingen

        

Uitgaven

61.925

0

1.795

63.720

69

69

129

129

Erfgoedinspectie

2.704

0

382

3.086

129

129

129

129

Inspectie van het Onderwijs

59.221

0

1.413

60.634

– 60

– 60

0

0

Ontvangsten

0

 0

0

0

0

0

0

0

Toelichting mutaties

Het totale budget op artikel 19 is met € 1,8 miljoen verhoogd.

Er is per saldo € 0,2 miljoen toegevoegd door technische overboekingen tussen artikelen of departementen. Daarnaast is beleidsmatig budget toegevoegd ad € 1,6 miljoen. Dit wordt verklaard door kasschuiven als gevolg van uitgestelde/vertraagde projecten, zoals extra taken Voor- en Vroegschoolse Educatie, Instellingsprofielen BVE, huisvestingskosten EGI en het project Verantwoorden.

Artikel 20. Adviesraden

Budgettaire gevolgen

Budgettaire gevolgen van beleid artikel 20 (x € 1.000)
  

Stand ontwerp begroting 2010

Mutaties via NvW en amendementen

Mutaties 1e suppletoire begroting 2010

Stand 1e suppletoire begroting 2010

Mutatie 2011

Mutatie 2012

Mutatie 2013

Mutatie 2014

Verplichtingen

7.250

0

492

7.742

– 11

– 11

– 11

– 11

Waarvan garantieverplichtingen

        

Uitgaven

7.250

0

492

7.742

– 11

– 11

– 11

– 11

Onderwijsraad

2.601

0

0

2.601

0

0

0

0

Raad voor Cultuur

3.022

0

485

3.507

0

0

0

0

Adviesraad voor Wetenschaps- en Technologiebeleid

1.627

0

7

1.634

– 11

– 11

– 11

– 11

Ontvangsten

0

 0

0

0

0

0

0

0

Toelichting mutaties

Het totale budget op artikel 20 is met € 0,5 miljoen verhoogd door beleidsmatige mutaties. Dit wordt verklaard door kasschuiven als gevolg van vertraging van de renovatie van de huisvesting van de Raad voor Cultuur en de Adviesraad voor Wetenschap en Technologie.

Licence