Base description which applies to whole site

5. Media (beleidsartikel 15)

In een steeds voller en gevarieerder medialandschap dienen publiek bekostigde media meer onderscheidend te zijn op inhoud en kwaliteit. Juist door stimulering van onderscheidende programmering en bewust mediagebruik kunnen we onze doelstelling realiseren: een onafhankelijk, gevarieerd en kwalitatief hoogwaardig media-aanbod dat toegankelijk en betaalbaar is voor alle lagen van de bevolking. Hiervoor dient de organisatie van de publieke omroep (landelijk en regionaal) efficiënt, doelmatig en slagvaardig te zijn. De publieke omroep onderscheidt zich op televisie, radio en internet met een herkenbaar publiek media-aanbod en door de redactionele onafhankelijkheid. In de Prestatieovereenkomst 2010–2015 zijn hierover afspraken gemaakt met de Raad van Bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep. Het Commissariaat voor de Media ziet toe op de naleving ervan. In 2015 wordt de verdere vernieuwing van het bestel uitgewerkt, mede ter voorbereiding op de nieuwe concessie- en erkenningsperiode in 2016. De voorgenomen samenwerking en integratie van de regionale publieke omroepen met de landelijke publieke omroep zal hierin ook worden meegenomen.

Licence