Base description which applies to whole site

Beleidsartikel 37. Kwaliteit Rijksdienst

Budgettaire gevolgen van beleid (x € 1 000)

37.

Kwaliteit Rijksdienst

Stand ontwerp begroting 2010

Mutaties 1e suppletore begroting

Stand 1e suppletore begroting

Mutatie 2011

Mutatie 2012

Mutatie 2013

Mutatie 2014

  

(1)

(2)

(3)=(1+2)

    

Verplichtingen

109.920

19.362

129.282

6.119

– 210

726

726

         

Uitgaven

109.920

19.362

129.282

6.119

– 210

726

726

37.25

Apparaat

15.998

1.127

17.125

1.402

1.398

1.400

1.400

a

Bedrijfsvoering BZK (naar artikel 39.1)

 

– 239

 

– 208

– 208

– 208

– 208

b

Uitplaatsing Landelijke Management Development (van artikel 23.25 en 25.25)

 

1.451

 

1.695

1.691

1.693

1.693

c

Staftaken (naar artikel 39.1)

 

– 85

 

– 85

– 85

– 85

– 85

         

Programma-uitgaven

93.922

18.235

112.157

4.717

– 1.608

– 674

– 674

 

waarvan juridisch verplicht

28.112

      
         

37.1

Management Rijksdienst (ABD)

18.544

3.831

22.375

2.235

2.435

3.369

3.369

a

Lidmaatschapgeld verzilvering (van diverse departementen)

 

600

 

800

1 000

1 200

1 200

b

Ontvangsten ABD interim

 

1 100

 

1 200

1 200

1 300

1 300

c

Ontvangsten vaste pool

 

800

 

900

900

900

900

d

Correctie op ICC bijdragen

 

– 17

 

– 384

– 384

250

250

e

Bedrijfsvoering BZK (naar artikel 39.1)

 

– 144

 

– 125

– 125

– 125

– 125

f

Compensatie SF/TG functie (naar Financiën)

 

– 156

 

– 156

– 156

– 156

– 156

g

Management leerlijn & plex

 

490

     

h

Inspectieraad

 

1 158

     
         

37.2

Functionerende bedrijfsvoering

29 086

4 929

34 015

150

150

150

150

a

Bijdrage ICBR (van diverse departementen)

 

900

     

b

Inspectieraad (van diverse departementen)

 

907

     

c

Compensatie overgang P-Direkt (naar SZW)

 

– 350

     

d

File-net licenties

 

1.602

     

e

Kennis en analyse (van artikel 35.1)

 

150

 

150

150

150

150

f

Relatie beleid en uitvoering (van artikel 39.1)

 

113

     

g

Vernieuwing Rijksdienst stimuleringspakket (van artikel 39.1)

 

525

     

h

Vernieuwing Rijksdienst automatisering functiegebouw

 

978

     

i

Inspectieraad

 

104

     
         

37.3

Informatisering Rijksdienst

42 914

– 2 360

40 554

– 2 499

– 4 374

– 4 374

– 4 374

*

Bijdrage baten-lastendienst CAS

4 731

      

a

CIO functie (naar diverse departementen)

 

– 900

 

– 900

   

b

CIO functie (naar artikel 39.1)

 

– 150

 

– 150

   

c

Vernieuwing Rijksdienstarchitectuur (MARIJ)

 

600

 

350

   

d

Beheer Digitale Werkomgeving Rijk (naar diverse departementen)

 

– 4.091

 

– 4.091

– 4.091

– 4.091

– 4.091

e

Digitale Werkomgeving Rijk (naar artikel 39.1)

 

– 283

 

– 283

– 283

– 283

– 283

f

Bijdrage ICBR 2010 (van EZ)

 

17

     

g

Wegwerken archiefachterstanden (naar BuiZa)

 

2.447

 

2.575

   
         

37.4

Facilitaire zaken Rijksdienst

3.378

11.835

15.213

4.831

181

181

181

a

Vernieuwing Rijksdienst 4FM

 

3.350

 

1.000

   

b

Vernieuwing Rijksdienst elektronisch bestellen en factureren

 

950

 

950

   

c

Vernieuwing Rijksdienst categoriemanagement

 

2.700

 

2.700

   

d

Rijkspas (van VROM)

 

525

     

e

Domein facilitair (van LNV)

 

181

 

181

181

181

181

f

Bijdrage ICBR 2010 (van diverse departementen)

 

2.254

     

g

Stimuleringsbudget (van artikel 39.1)

 

875

     

h

Bijdrage Rijksgebouwendienst 2010

 

1.000

     
         

37.5

Uitvoering garantieregeling

0

0

0

0

0

0

0

         

Ontvangsten

267

5.643

267

1.716

1.716

2.450

2.450

a

Ontvangsten ABD interim fee

 

1.100

 

1.200

1.200

1.300

1.300

b

Ontvangsten vaste pool ABD-I

 

800

 

900

900

900

900

c

Correctie op ICC bijdragen

 

– 17

 

– 384

– 384

250

250

d

File-net licenties

 

1 602

     

e

Inspectieraad

 

1 158

     

f

Bijdrage Rijksgebouwendienst 2010

 

1 000

     

Uitgaven

Artikelonderdeel 37.25

  • b. Ingaande 1 maart 2010 is bureau Landelijke Management Development, onderdeel Politie overgeplaatst naar bureau Algemene Bestuursdienst. De hiermee gemoeide apparaat- en programma-uitgaven volgen deze verschuiving.

Artikelonderdeel 37.1

  • a. Overboekingen van diverse departementen voor het programma verzilvering: het langer en op flexibele wijze benutten van mensen met managementervaring.

  • b. Mutatie van uitgaven en ontvangsten die samenhangen met inzet van topmanagement uit de Algemene Bestuursdienst op interim-basis binnen de overheid. De kosten die hiervoor worden gemaakt, worden doorberekend. De verwachting is dat de interim-activiteiten komende 4 jaar licht zullen stijgen.

  • h. Ontvangsten van inspecties van diverse departementen ten behoeve van inspectieraad.

Artikelonderdeel 37.2

  • a. Bijdrage van diverse departementen aan de activiteiten met betrekking tot personeel en organisatie van de Interdepartementale Commissie Bedrijfsvoering Rijksdienst (ICBR).

  • d. Betreft een bijdrage van Buitenlandse Zaken voor aanschaf File-net licenties dat wordt ingezet voor P-Direkt.

  • h. Betreft een bijdrage in het kader van de Vernieuwing Rijksdienst voor het project automatisering functiegebouw Rijk.

Artikelonderdeel 37.3

  • a. Betreft overboekingen naar diverse departementen van tijdelijk budget Vernieuwing Rijksdienst ten behoeve van de CIO-functie (Chief Information Officer).

  • c. Betreft een structurele terugboeking naar diverse departementen voor het beheer van Rijksweb (DWR). Deze kosten worden vanaf 2010 via facturen aan de diverse departementen doorbelast.

  • d. Overboekingen naar diverse departementen voor het Beheer Digitale Werkomgeving Rijk.

  • g. Bijdrage van Buitenlandse Zaken aan het wegwerken van archiefachterstanden (Doc-Direkt).

    Overig: De baten-lastendienst Werkmaatschappij heeft op 31-12-2009 een surplus van het eigen vermogen van circa € 0,7 mln. De eigenaar van de Werkmaatschappij heeft besloten dat de Werkmaatschappij dit surplus mag behouden, omdat het beheer van de bedrijfseenheid Digitale Werkomgeving Rijk (DWR), onderdeel van Werkmaatschappij, wordt omgezet waardoor een incidenteel tekort ontstaat van € 0,7 mln. Dit incidentele tekort wordt door het surplus gedekt.

Artikelonderdeel 37.4

  • a. Bijdrage voor het project 4FM. Het project omvat het opzetten van een gemeenschappelijke organisatie voor facilitaire dienstverlening voor vier ministeries (BuiZa, SZW, VROM, VenW)

  • b. Bijdrage voor het project elektronisch bestellen en factureren. Het project omvat het mogelijk maken van geautomatiseerde afhandeling van bestellen en factureren voor de rijksoverheid. Dit leidt tot besparingen, efficiency en kwaliteitsverbeteringen binnen het inkoopproces.

  • c. Bijdrage voor het project categoriemanagement. Bij dit project wordt categoriemanagement ingezet als manier om rijksbreed slimmer in te kopen. Daarbij zijn er diverse categorieën geïdentificeerd waarbij 1 departement voor de andere departementen inkoopt.

  • f. Bijdrage van diverse departementen aan de activiteiten met betrekking tot facilitaire zaken van de Interdepartementale Commissie Bedrijfsvoering Rijksdienst (ICBR).

  • h. Jaarlijkse bijdrage van de Rijksgebouwendienst voor de taken op het gebied van rijkshuisvesting.

Ontvangsten

  • a. Mutatie van uitgaven en ontvangsten die samenhangen met inzet van topmanagement uit de Algemene Bestuursdienst op interim-basis binnen de overheid. De kosten die hiervoor worden gemaakt, worden doorberekend. De verwachting is dat de interim-activiteiten komende 4 jaar licht zullen stijgen.

  • d. Betreft een bijdrage van Buitenlandse Zaken voor aanschaf File-net licenties dat wordt ingezet voor P-Direkt.

  • e. Ontvangsten van inspecties van diverse departementen ten behoeve van inspectieraad.

  • f. Jaarlijkse bijdrage van de Rijksgebouwendienst voor de taken op het gebied van rijkshuisvesting.

Licence