Base description which applies to whole site

Artikel 6. Kabinet van de Gouverneur van Aruba

1. Rechtmatigheid

In 2014 zijn de tolerantiegrenzen voor de rechtmatigheid niet overschreden. Er is sprake van een getrouwe weergave.

2. Totstandkoming beleidsinformatie

Gegevens over naturalisatieverzoeken, reisdocumenten, visa en optieverzoeken worden ontleend aan de wettelijke registratie, tezamen met de verplichting tot archiveren van de bijbehorende documenten. Voornoemde registraties worden ondersteund door geautomatiseerde gegevensbestanden (zoals RAAS en NVIS). Voorts worden gegevens voor de andere categorieën ontleend aan het Document Management System, waarin alle inkomende en uitgaande stukken waarop een archiveringsverplichting ligt, worden geregistreerd.

3. Financieel en materieelbeheer

Het financieel beheer voldoet aan de eisen van rechtmatigheid, ordelijkheid en controleerbaarheid en wordt overigens zo doelmatig mogelijk ingericht.

4. Overige aspecten van bedrijfsvoering

Organisatie

Per eind april vertrok het uitgezonde Hoofd Bedrijfsvoering. Zijn werkzaamheden zijn ondergebracht in twee nieuwe functies; Senior Consulair Medewerker (uitgezonden) en Financieel Administrateur (lokaal). De formatie van het Kabinet is hieraan aangepast. De Senior Consulair medewerker is per eind april aangetreden en de Financieel Administrateur per begin mei. Tevens heeft in augustus een adjudantenwisseling plaatsgevonden.

Huisvesting

Reguliere en ad-hoc onderhoudswerkzaamheden aan de huisvesting van het Kabinet zijn uitgevoerd. Daarnaast is aanvullend een volledige werkplek gecreëerd binnen de bestaande structuur.

De verbouwing van de ambtswoning is op volle gang gekomen. Door herhaaldelijke vertragingen in de bouw is de laatste afgesproken opleverdatum van december echter niet gehaald.

Licence