Base description which applies to whole site

3.3 Beleidsartikel 3 Infrastructuur

Tabel 7 Budgettaire gevolgen van beleid art. 3 Infrastructuur (Eerste suppletoire begroting) (bedragen x € 1.000)
 

Ontwerpbegroting 2022 (1)

Mutaties via NvW, moties, amendementen en ISB (2)

Vastgestelde begroting 2022 (3) = (1) + (2)

Mutaties 1e suppletoire begroting (4)

Stand 1e suppletoire begroting (5) = (3) + (4)

Mutatie 2023

Mutatie 2024

Mutatie 2025

Mutatie 2026

Verplichtingen

2.663.266

0

2.663.266

‒ 2.558.266

105.000

‒ 1.331.433

‒ 1.331.433

‒ 1.331.433

0

          

Uitgaven

731.133

0

731.133

‒ 731.133

0

‒ 959.467

‒ 1.397.800

‒ 1.397.799

‒ 1.066.366

          

Bijdrage aan (andere) begrotingshoofdstukken

731.133

0

731.133

‒ 731.133

0

‒ 959.467

‒ 1.397.800

‒ 1.397.799

‒ 1.066.366

Onverdeeld pijler 3

731.133

 

731.133

‒ 731.133

0

‒ 1.064.467

‒ 1.397.800

‒ 1.397.799

‒ 1.066.366

NGF - project Rail Gent-Terneuzen bijdrage I&W

0

 

0

 

0

105.000

   
          

Ontvangsten

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Tabel 8 Uitsplitsing verplichtingen (bedragen x € 1.000)
 

Ontwerpbegroting 2022 (1)

Mutaties via NvW, moties, amendementen en ISB (2)

Vastgestelde begroting 2022 (3) = (1) + (2)

Mutaties 1e suppletoire begroting (4)

Stand 1e suppletoire begroting (5) = (3) + (4)

Mutatie 2023

Mutatie 2024

Mutatie 2025

Mutatie 2026

Verplichtingen

2.663.266

0

2.663.266

‒ 2.558.266

105.000

‒ 1.331.433

‒ 1.331.433

‒ 1.331.433

0

waarvan garantieverplichtingen

0

 

0

 

0

    

waarvan overige verplichtingen

2.663.266

 

2.663.266

‒ 2.558.266

105.000

‒ 1.331.433

‒ 1.331.433

‒ 1.331.433

 

Budgetflexibiliteit

Er zijn geen uitgaven geraamd voor 2022. Daarmee is 0% van het budget juridisch verplicht.

Toelichting

Verplichtingen

De pijler Infrastructuur is opgeheven als gevolg van het coalitieakkoord van kabinet Rutte IV. Als gevolg daarvan zijn alle middelen van artikel 3 evenredig overgeboekt naar artikel 1 en 2. Artikel 3 blijft (voorlopig) toch in stand omdat de uitkomst van de tweede ronde een voorwaardelijke toekenning heeft opgeleverd voor het project Rail Gent-Terneuzen, dat onder pijler Infrastructuur was ingediend. Dat was mogelijk omdat tot de opheffing van de pijler Infrastructuur werd besloten nadat alle projecten voor de tweede ronde al waren ingediend. Er is destijds besloten om de infrastructuurprojecten in deze ronde alsnog wel te beoordelen. De voorwaardelijke verplichting voor Rail Gent-Terneuzen komt dan ook alsnog op artikel 3 tot uiting. Mocht de voorwaardelijke toekenning in een definitieve toekenning worden omgezet, dan zullen deze middelen overgeboekt worden naar I&W en komt artikel 3 definitief te vervallen.

Uitgaven

Er zijn geen uitgaven geraamd voor 2022.

Zie Kamerbrief Bekostiging investeringsvoorstellen tweede ronde Nationaal Groeifonds van 14 april 2022 (Kamerstuk 35 925-XIX, nr. 12) voor een nadere toelichting op de uitkomsten van de tweede ronde. Zie de bijlage voor een overzicht van jaarlijkse kasramingen en reserveringen voor alle NGF-projecten.

Licence